På det pamper-ejede nyhedsmedie avisen.dk kan man i dag læse følgende:
“Ta’ mig. Det er lettere end du tror.” Med det slogan stiller en nøgen 19-årig Julie Frølich op på en annonce for HK Ungdom i Hovedstaden. Annoncen skal lokke flere virksomheder til at tage en praktikant. For en måned siden stillede den selv samme 19-årige pige op til demonstration mod burgerkæden Hot Buns i København. Dengang sammen med en række andre forargede DSU’ere, der var vrede over burgerrestaurantens letpåklædte, kvindelige tjenere. Julie Frølich er nemlig også formand for DSU Amager. […]
Hun mener, der er stor forskel på, at gå i hotpants og servere burgere, og så stille op uden tøj på i den virale annonce med et skilt hvor der står “Ta’ mig – Det er lettere end du tror”.
Uetisk Råd vil først og fremmest anføre, at der vel ikke var nogen grund til at tro, at det var særligt svært at tage Julie Frølich, så hvorfor lave en kampagne for at fortælle det? Men derudover giver Rådet Julie ret – der er stor forskel på de to kampagnetyper; den vigtigste forskel er formentlig, at servitricerne hos Hot Buns kommer og går i al ubemærkethed, hvorimod kampagnen for HK kommer til at ligge på nettet resten af Julies liv.
Uetisk Råd véd ikke noget bedre end 19-årige hykleriske tøjter, der tager (bl.a.) beskidte, uetiske ord i munden, og Rådet opfordrer derfor Julie Frølich til at søge en praktikplads hos UR! Rådet skal nok tage sig kærligt af den unge Julie og give hende noget at rive i. Og hvis det ikke er nok, er Rådet overbevist om, at Julies socialdemokratiske kollega Jeppe Kofod nok skal give (bl.a.) en hånd med.