Revyens trængsler er ikke forbi. Først anklagede nogle krænkelsesfetichister (anført af den fallerede journalist Kirstine Dalsgaard Larsen og folketingsmedlemmet “Roger Matthisen”) revyen for at være racistisk. Uetisk Råd blev meget begejstret, men nu viser det sig, at de krænkede endnu en gang har lovet mere, end de kan holde.
En analyse, som Rådet har foretaget, viser nemlig, at årets Kerteminderevy slet ikke er tilstrækkeligt racistisk. Et dybt skuffet UR kan for eksempel ikke forstå, hvorfor Farshad Kholghi som den eneste slet ikke er klædt ud?!
Det uetisk-korrekte P3, der vel er det mest fordummende og usjove medie i Danmark (dog muligvis overgået af DR3), har lavet et sommerprogram, der handler om at finde Danmarks sjoveste vittighed.
Da der naturligvis er indkommet en del negervittigheder, har en krænket negerinde ved navn Mary Consolata Namagambe klaget til alle, der gider høre på det, og en hel del, der ikke gider. Hun mener nemlig, at der er tale om racisme – ikke bare på grund af programmets indhold af bl.a. negerjokes, men særligt fordi det er to hvide mænd, der er værter på programmet. Menneskers rettigheder afhænger nemlig af deres køn og race, mener Namagambe.
Uetisk Råd støtter alle parter i sagen. P3-chefen Adam Duvå Hall fortjener støtte for sit uduelige forsvar for programmet, og fordi han er sådan en kæmpestor medieluderpersonlighed, der hver dag arbejder med at gøre den danske befolkning en lille smule dummere. Og den krænkede negerske, Mary Consolata Namagambe, fortjener også støtte, fordi hun konstant bidrager til at gøre verden til et mere ulideligt sted ved sin evindelige krænkethed over ligegyldige ting.
Uetisk Råd vil gerne indlede et nærmere samarbejde med frk. Namagambe. Her i Rådet mener vi nemlig, at mennesker af enhver kaste, art og race skal have mulighed for at blive delagtiggjort i Rådets virke og underkastes dets blændende analyse. (Dog er hun neger.)
Rådet påpeger, at Mary C.N. er et fremragende eksempel på, hvor godt integration kan lykkes. Således er hun eller hendes forfædre kommet fra Afrika, og selv har hun en slående lighed med en medvirkende fra Tintin i Congo; men alligevel er hun endt som den blankeste, mest ømskindede tudefjæs-europæer, der tænkes kan. I løbet af kun en generation er hun blevet alt det, der er galt med vesten, på lige fod med de oprindelige vesterlændinge. Tillykke. Til hende og til os.
En århusiansk professor[1] ved navn Anders Klostergaard Petersen vil gerne forklare, hvorfor muslimer har krav på særlige hensyn. Professoren mener nemlig, at muslimer bedst kan sammenlignes med små børn eller hunde, som bider fra sig, hvis man giver dem tæsk.
Muslimer er altså ifølge Klostergaard Petersen ikke rigtige voksne mennesker, men derimod en slags umodne personer, der ligefrem kan sammenlignes med dyr.
Uetisk Råd er helt hysterisk af begejstring over at se den groteske racisme, som den arrogante “professor” udfolder; særligt sammenligningen af muslimer og hunde, som er afskyet i den muslimske verden, har vakt lykke i Rådets ellers formørkede sind.
Vi kan ikke huske, at vi tidligere har hørt et så nedladende forsvar for andre mennesker. Derfor udnævnes Anders Klostergaard Petersen til årets mest uetiske personlighed 2017.
Tillykke med titlen!
Noter
[1] Anders Klostergaard Petersen er faktisk ikke rigtig professor; han er bare ansat i en tidsbegrænset stilling ved Aarhus Universitet med en lidt højere løn end en lektor og kan derfor kalde sig professor MSO. “Men hvad betyder professor MSO?”, spørger den uvidende læser. MSO er en forkortelse, der står for “meget stor selvopfattelse”. Nogle gange kan det dog også stå for “Montreal Symphony Orchestra”.
En racistisk kunstnerske ved navn La Vaughn Belle hævder i Politiken, at alle danskere skylder hende en undskyldning for slavehandlen til De Vestindiske Øer. Uetisk Råd støtter 100 % dette grænsepsykotisk-retarderede forståelige krav, og vi har derfor været en tur på gaden for at indsamle de første fem undskyldninger fra de lede danske slaveejersvin:
Peter Mortensen (hjemløs alkoholiker, 52): Jeg vil hermed gerne undskylde til La Vaughn Belle for, at nogle danskere i 1700-tallet var med til at sejle afrikanske slaver til St. Croix, hvor hun ikke kommer fra (Belle er født i Trinidad og Tobago, red.). Jeg gør det aldrig mere! Jeg angrer også, at jeg dagligt nyder godt af samfundets goder, der alle uden undtagelse kommer fra overskuddet fra handlen med de slaver, der ikke var dine forfædre.
Melisa Bonšić (sundhedsøkonom, 31): Vi skylder L.V. Belle en helhjertet undskyldning for, at hun har valgt at bosætte sig på en ø, der for mere end 100 år siden var en del af samme stat, som vi nu bor i.
Wilhelm Storm Krog (børnehavebarn, 3): Undskyld fordi jeg er blevet født her i Danmark! Bare jeg dog var født i nutidens Mongoliet og dermed skyldig i Djengis Khans hærgen i 1200-tallet!
Sissel Hjorth Clausen (psykisk syg kontanthjælpsmodtager, 20): La Vaughn Belle, jeg beder om undskyldning for, at jeg har en hudfarve, der er en lille smule lysere end din. Jeg kan ikke gøre for det. Men jeg ved godt, det er min skyld.
Børge Saltum Knudsen (tidl. SS-frivillig, 97): Jeg har personligt altid lagt stor vægt på kollektiv skyld for ting, som de skyldige ikke selv har nogen andel i eller har udvist nogen støtte til. Jeg finder det derfor helt rimeligt, at vi alle sammen strækker højre arm ud til De Vestindiske Øer og siger helhjertet undskyld.
Når vor gamle ven Robert Mugabe fylder 94 år i 2018, stiller han igen op til posten som Zimbabwes præsident/diktator/Fører.
Uetisk Råd opfordrer det paradisiske Zimbabwe til simpelthen at udnævne Mugabe til præsident til evig tid, på samme måde som det socialistiske foregangsland Nordkorea har gjort med Kim Il-sung, der stadig er præsident, skønt han har været død siden 1994.
Mugabe-partiets ungdomsafdeling har ligefrem foreslået at ændre hans navn, så det simpelthen bliver “Præsident Robert Mugabe” (noget overraskende endda stavet på dansk, if. DR).
Det er dog slet ikke tilstrækkeligt, mener Rådet. Det må også være på tide at slippe af med den racistisk-imperialistiske såkaldte “julemand”, og her kan Mugabe passende komme ind i billedet. Hvilket barn vil ikke gerne have besøg af en frådende gamling/galning med storhedsvanvid og sækken fuld af uetiske overraskelser?
Det gælder som bekendt om at fokusere på lyspunkterne; man skal ikke stirre sig blind på alle de forfærdelige ting, der foregår i ghettoerne, på den voksende voldskriminalitet eller på de massive problemer i folkeskolen – hvis vi i stedet bare taler positivt om det, bliver det nok bedre. Nemlig.
Uetisk Råd mener, at det samme gælder Aleppo. Det er både racistisk og fordomsfuldt at rapportere om ødelæggelser, nød og massemord på civile. Det skaber fordomme om, at Mellemøsten ikke er et rart sted, og desuden kan det radikalisere de sårbare unge mennesker i vores egne ghettoer boligområder med særlig beboersammensætning og bestemte socioøkonomiske udfordringer.
Syrien og Mellemøsten er nemlig meget andet og mere end bare død, vold og elendighed. :*) :-* Faktisk har vi udarbejdet en liste over ti ting, som Mellemøsten også beriger sine omgivelser med:
Hummus
… Vandpiber ?
En tolerant kultur og en menneskelig diversitet, der uden tvivl vil gøre os stærkere i kampen mod klimaforandringerne!
Olie
…
Øhm …
?
Hmm
…
Tja…
(Uetisk Råd er ved redaktionens slutning ikke kommet i tanke om de resterende eksempler).
Efterhånden kan “racisme” betyde alt muligt. Alle, der mener noget, som nogen ikke bryder sig om, kan udråbes til at være racister og nazister. Uetisk Råd er på den ene side glad for denne udvikling, fordi den udvander betydningen af ordene og således gør det muligt at snige nazisme ind ad bagvejen, uden at nogen opdager det. Men på den anden side betyder det netop også, at man risikerer at overse den ægte racisme, når man møder den, således at man ikke kan glæde sig over den.
Rådet har derfor besluttet at oprette en ny mærkningsordning, der skal beskytte forbrugerne mod vildledning, når de er på udkig efter ægte racisme. Første modtager af det nye mærke er musikperzonen Henrik Marstal. Han mener, at nogle racer fylder for meget i det offentlige rum, og han er af den faste overbevisning, at folks rettigheder afhænger af deres racemæssige tilhørsforhold. Henrik Marstal er med andre ord en ægte, uforfalsket racist. Samtidig beskylder han andre for at være racetænkere, hvilket kun bidrager til festen.
Hvis De søger ægte racisme, skal De gå til Henrik Marstal. Vogt Dem for efterligninger!
Enhedslisteperzonen Mille Stockner er egentlig for ubetydelig til, at hun almindeligvis ville kunne komme i betragtning til et ridderslag. Imidlertid har den åbenlyse grovhed/dygtighed i hendes uetiske hykleri alligevel gjort hende berettiget.
Mille Stockners ridderslag
Ordenskapitlet for Den Gode Tones Orden har tildelt Mille Stockner ridderslaget med følgende begrundelse:
Mille Stockner, der er feminist, antiracist og forkæmper for “seriøse og saglige budskaber”, har politianmeldt en ukendt og tilsyneladende ikke alt for godt kørende DF’er for at tale grimt om udlændinge.
Tidligere har Mille Stockner selv udtalt følgende om Naser Khader:
Med sit iøjnefaldende hykleri har Mille Stockner dermed vist sig som en god racist (“antiracist”) og har – på trods af sin mangel på politisk eller menneskelig betydning – alligevel indlagt sig så megen uetisk hæder og ære, at hun hermed lukkes ind i den hellige orden.
En professor ved navn Birgitte Possing beklager sig i Politiken over, at Pokémon Go-spillere har invaderet Det Kongelige Biblioteks ellers så fredelige have i København, hvor de tramper rundt og gør livet surt for havens oprindelige befolkning. Jagten på de små digitale monstre medfører skader for tusindvis af kroner på den engang så smukke og velplejede have, hedder det i professorens kritik.
Uetisk Råd tager skarpt afstand fra professorens og Politikens generaliserende og hadefulde udtalelser, som vi ikke vil tøve med at stemple som klokkeklar racisme. I det usmagelige forsøg på at opildne den indre svinehund glemmer Politiken og professoren, at den hensynsløse jagt på Pokémon-væsner grundlæggende repræsenterer et ønske om indre fred og spiritualitet; og vi må derfor ikke dæmonisere alle Pokémon-jægerne, bare fordi der er nogle larmende og utålelige vandaler blandt dem.
At en lille minoritet (ca. 99 %) af spillerne har misforstået Pokémons fredsbudskab, skal ikke ligge de resterende spillere til last. Uden selv at være Pokémon-spillere kan vi i Rådet således godt tillade os at fastslå, at det er de hærgende bøller, som har misforstået Pokémons egentlige budskab. Vi vil dog også på samme tid påpege, at der er lige så mange fortolkninger af Pokémon, som der er Pokémon-spillere, ja måske endda flere!
Jagten på Pokémon-figurer, der er meningen med Pokémon, har nemlig intet med Pokémon at gøre. Husk på, at før Pokémon havde kvinder faktisk endnu færre rettigheder end nu! Og endelig skal vi heller ikke glemme korstogene.
Et af filosofiens største spørgsmål handler om menneskets frie vilje: Har vi sådan én, eller er vi bundet af kemiske processer, naturlovene, omgivelserne, skæbnen eller forsynet?
Uetisk Råd kan naturligvis ikke vide, i hvilket omfang de ærede læsere kan betegnes som mennesker, men under alle omstændigheder vil Rådet gerne komme den forvirrede pøbel til hjælp.
Spørgsmålet er kompliceret, og der er mange faldgruber. Eksempelvis er det generelt et udtryk for respekt for folks personlighed og menneskelighed, hvis man betragter dem som indehavere af fri vilje; dette gælder dog ikke, hvis de gør noget, der er anderledes end flertallet – eksempelvis er det et udtryk for mangel på respekt, hvis man hævder, at homoseksualitet er et resultat af folks frie valg.
Enhver form for kriminalitet og overtrædelse af almindelige normer er heller ikke et resultat af folks frie valg, men derimod af samfundets normer, hvorfor det også er samfundets skyld. NB: Det gælder dog kun personer, hvis hudfarve er mindre bleg end gennemsnittets. Derfor var Anders Breiviks massemord både hans egen skyld og det uskyldige samfunds skyld, hvorimod muslimske massemordere ikke selv bærer skylden, eftersom den er Vestens alene. Religion, hudfarve og etnicitet er afgørende, for ellers er du racist, undtagen når det modsatte gælder, eller omvendt.
Uetisk Råd kommer derfor filosofferne m.fl. til hjælp med et endegyldigt svar: Heteroseksuelle perzoner kan have en fri vilje;[*] det gør sig derimod ikke gældende for bøsser. De har nemlig ikke selv valgt deres seksualitet. Som de fleste er bekendt med, er den korrekte fremgangsmåde i forhold til sådanne folk derfor at beskytte dem ved hjælp af mistænkeliggørelse, isolation og offentlige støttemidler.