Tag-arkiv: trafik

Forskelsbehandling er svaret

Med stor glæde har Uetisk Råd modtaget nyheden om, at der er indført forskelsbehandling af togpassagerer: Da flere højhastighedstog fra Eurostar gik i stå i Kanaltunnelen, blev passagererne beordret til at blive i togene; kun den tyske supermodel Claudia Schiffer blev hentet ud, og skønt den tyske blondine med sine 39 år på bagen efterhånden er noget udslidt og dermed forringet i værdi, er signalværdien alligevel ikke til at tage fejl af, idet de øvrige 2.000 andre passagerer – herunder astmatikere, gravide og på andre måder handikappede folk – blev efterladt i tunnelen i timevis uden mad, drikke eller oplysninger om, hvad der foregik.

Ganske vist er der foreløbig kun tale om fordummende og ubekræftede rygter, men så meget desto bedre, mener Rådet, der ser et stort potentiale i en fremtidig opprioritering af ønskværdige mennesker i transportmæssige og andre sammenhænge; de uønskede individer kan og bør til gengæld fragtes rundt i kreaturvogne, sådan som man gjorde i Tyskland i fortiden, og som man i et vist omfang stadig gør i den sjællandske regionaltrafik.

Mad og drikke bør helt generelt forbeholdes rige og dermed vigtige mennesker, mens handikappede og gravide og lignende grus i det islamiske samfundsmaskineri kun har godt af at komme på kur eller eventuelt på en lille lejrtur. Information om forventede evakueringstider mv. kan der slet ikke være tale om – der er ingen grund til at belemre de mindreværdige mennesker med oplysninger, som de alligevel ikke kan få ind i deres små, overbebyrdede hoveder.

Bro over Kattegat – og andre steder!

Det drøftes i disse dage, om der skal bygges en bro fra Jylland til Sjælland. Uetisk Råd er umiddelbart imod dette grundet vores anti-pendlerholdning.

Dog er der væsentlige aspekter ved at cementere den cementering, som foregår i det ganske land, hvor flere og flere naturskønne områder plastres til med motorveje og parkeringspladser. Det er vigtigt for samfundsøkonomien, at der kommer fortsat industriel vækst, og så må naturen føje sig. Særligt diskussionen om en motorvej plantet tværs igennem det naturskønne område omkring Gudenåen ved Silkeborg må og skal gennemføres, for at det bliver muligt for industrien at transportere hæmningsløst mange varer rundt – for pengenes skyld. Derfor må “statsminister” Anders Fogh Rasmussens modstand mod dette betegnes som en svag stillingtagen til ulykkelig ulempe for kapitalens udnyttelse af mennesker.

Natur er kun for svanser, mener Uetisk Råd!

Bombeterror

I den forløbne uge har Uetisk Råd modtaget flere henvendelser ang. Rådets syn på bombeterror.

Med stemmerne 9 mod 10 ønsker Uetisk Råd at opfordre til fortsat kamp mod den kollektive trafik*.

* Note: Kollektiv trafik/trafikanter omfatter bl.a.: tandemcykler, pendlere, sporvogne, busser, tog, passagerfly, færger, svævebaner, blaffere, bådflygtninge, minibusser, smartcars, cykler med bagagebærer m.m.

Justering af Straffeloven samt Færdselsloven

Uetisk Råd mener, at både Straffeloven og Færdselsloven i deres nuværende former må betegnes som værende af en utilfredsstillende karakter. De virker ikke efter hensigten i mange tilfælde. Derfor foreslår Uetisk Råd, at vi skal genindføre piskeslag som strafmiddel, således at vi også på dette område kommer til de ligne de glorværdige islamiske lande. Dog skal vi gå yderligere, end vi i hin tid gjorde. Politimanden skal udstyres med en handy, håndholdt pisk, som han (vi ønsker ikke kvindelige betjente, da disse er for blødsødne!) kan bruge i situationer, hvor en forbryder (eller en uskyldig) måtte bryde loven (eller ikke).

Derfor foreslår vi eksempelvis følgende tilføjelser til Færdsels- og Straffeloven (bemærk således, at det første tilfælde bliver en kombineret Færdsels- og Straffelov):

  • § 49, stk. 2.
    Cyklist skal altid holde til højre på den vognbane, der er beliggende yderst til højre i færdselsretningen. Vognbanen ved siden af kan dog om nødvendigt anvendes under overhaling, såfremt denne ikke kan ske til højre.
    Tilføjelse: Såfremt dette ikke overholdes, straffes cyklisten med 39 piskeslag på nøgen ryg.
  • § 183 a.
    Den, som ved ulovlig tvang, jf. § 260, overtager kontrollen over et luftfartøj, skib eller et andet kollektivt transportmiddel eller godstransportmiddel eller griber ind i dets manøvrering, straffes med fængsel indtil på livstid.
    Tilføjelse: Såfremt den tilstedeværende politimand måtte vurdere det for antageligt i den givne situation, kan han ydermere straffe den anholdte (som endnu ikke er dømt ved en retssag!) med 30–70 piskeslag på nøgen ryg.
  • § 63.
    Som vilkår for udsættelsen af fængselsstraf bestemmes, at den dømte skal udføre ulønnet samfundstjeneste i mindst 30 og højst 240 timer. Den fastsatte arbejdspligt skal opfyldes inden for en længstetid, der udmåles i forhold til antallet af arbejdstimer.
    Tilføjelse: Herudover vil det blive fastlagt inden for den pågældende kommune, i hvilken strafferammen fastsættes, at den arbejdspligtige kan blive tilbudt at blive tildelt piskeslag på nøgen ryg i stedet for arbejdstimer; således vil en times arbejde kunne erstattes med 39 piskeslag på nøgen ryg.