Tag-arkiv: tog

Forsinkelser hos DSB: Adolf Eichmann raser

Foto: Domini93 (CC BY-SA 3.0 pl)
Foto: Domini93 (CC BY-SA 3.0 pl)

Det var en fejl at lade DSB stå for transporterne til Det Tredje Riges udryddelseslejre i det besatte Polen. Det erkender en dybt skuffet SS-Obersturmbannführer Adolf Eichmann. Fra sit kontor i Berlin har han måttet se mange måneders minutiøst planlagt folkemord blive afsporet af signalfejl, nedrevne køreledninger, defekte sporskifter, umulige køreplaner, kulde, varme, nedfaldne blade, skinnebrud, bremseudfald, manglende personale, uforudsete driftsforstyrrelser, koblingsproblemer og leverandørsvigt.

“Gode tog til alle – min bare … Jeg ved godt, at det ikke er DSB alene, der bærer skylden; ansvaret for en del af problemerne ligger hos Banestortyskland, men det bliver det jo ikke bedre af”, raser den ellers så stilfærdige kontormand til Uetisk Råds udsendte medarbejder, imens han (altså Eichmann, tihi) heiler mod en række plancher, der viser problemernes omfang. “Ikke engang togenes klimaanlæg kan de få til at virke; ikke fordi det gør så meget i dette tilfælde, men det er stadig et principielt problem, at de slet ikke overholder kontrakten”, tilføjer han bistert.

Eichmanns tal viser, at kun et fåtal af de deporterede nåede rettidigt frem til SS-lejrene i årets første tre måneder, og han forventer, at resultaterne for andet kvartal vil blive endnu værre. Hele sommeren skal der nemlig udføres store sporarbejder, og DSB har derfor måttet indføre en nødkøreplan og desuden lade en stor del af de sædvanlige kreaturvogne afløse af togbusser. Busserne er endnu langsommere end togene, hvilket betyder, at folkemordets ofre kommer langt senere frem til gaskamrene.

I dødslejrene Majdanek og Sobibor kører krematorierne allerede på nedsat kapacitet på grund af den forsinkede leverance, og inden for få uger ventes Auschwitz og Kulmhof også at måtte neddrosle produktionen.

Treblinka-lejren har derimod formået at styre uden om forsyningsproblemerne ved at omstille driften til at køre på varm luft fra en alternativ leverandør ved navn Uffe Elbæk. Der er tilsyneladende tale om en vedvarende energikilde, og Adolf Eichmann vil nu undersøge mulighederne for at udbrede løsningen til resten af Hitler-imperiet.

Sandheden om kampflyene og IC4

Kampflyet F-35 og togsættet IC4 har en række ting til fælles: De er for tunge, de bruger for meget brændstof, de er meget dyre i anskaffelse og drift, og de har massive softwareproblemer. Uetisk Råd kan nu afsløre den virkelige årsag til de mange sammenfald!

Danmark står over for et afgørende valg: Hvilket kampfly skal det danske Luftwaffe bruge i fremtiden? Særligt Boeing F/A-18F Super Hornet har gjort sig bemærket med én afgørende egenskab, nemlig evnen til at lave utallige ordspil (Super Hårnet, Super Horny osv.), og alle venter således i spænding på at få afsløret, om valget mon alligevel falder på Eurofighter Typhoon eller Lockheed Martin F-35 Lightning II (tidligere kendt som JSF, Joint Strike Fighter).

Det har længe været en offentlig hemmelighed, at F-35 var det eneste reelt tænkelige valg, eftersom Danmark allerede har brugt milliarder på at deltage i udviklingen, og det er den amerikanske regerings favorit; så de mange undersøgelser, der skal lede frem til valget af flyet, har derfor efter alt at dømme bare været spil for galleriet og spild af penge.

F-35 på IC4. Foto: U.S. Navy/Leif Jørgensen (CC BY-SA 4.0)
F-35 og IC4 på Aaarhuuus Hovedbanegård. Foto: U.S. Navy/Leif Jørgensen (CC BY-SA 4.0). Billedet er 100 % ægte.

På baggrund af lækkede dokumenter fra Forsvarsministeriets kontor for kampflyprogrammet kan Uetisk Råd nu afsløre, at det ikke er noget tilfælde, at F-35 sammenlignes med IC4, og at de lider under de samme “problemer”. Det skyldes simpelthen, at de er beregnet på at blive brugt sammen. Meningen er, at et F-35 monteres oven på hvert IC4-tog på Københavns Hovedbanegård, og alt efter den aktuelle sikkerhedspolitiske situation vil toget så køre til Ålborg/Lindholm eller flyve til luftrummet over Bornholm (Østfronten). Eventuelle passagerer vil således være med i begge tilfælde, enten som gidsler hos DSB eller som levende skjolde i forsvaret mod Rusland.

Monteringen af F-35 oven på IC4-togene forklarer også, hvorfor IC4 ikke er et el-tog; det er jo ikke nødvendigt, når man har en flymotor. Så det skyldes altså ikke bare manglende forudseenhed, elendig planlægning og almindelig underbegavelse hos skiftende regeringer siden slutningen af 1990’erne, men er derimod et bevidst forsvarspolitisk valg.

BONUSINFO: Det er koncernen bag IC4, der står for at samle og vedligeholde F-35 i Europa!

Grimme kvinder kan være i fred

Vejen til at blive ladt i fred.
Vejen til at blive ladt i fred.

Et tysk togselskab vil genindføre kupéer, der er forbeholdt kvinder, sådan at disse ikke bliver udsat for overgreb fra mandlige medpassagerer. Initiativet kommer som følge af nordafrikaneres masseovergreb i Köln og andre steder i forbindelse med den festlige nytårsfejring og kan sammenlignes med det islamiske hovedtørklæde, der ligeledes har som formål at sætte kvinden fri ved at undertrykke hende under aggressiv mandlig seksualitet.

Uetisk Råd jubler over denne ud-/afvikling af samfundet, og Rådet opfordrer til, at man også genoptager en gammel skik fra Afrika, hvor kvinder bevidst ødelagde deres udseende for at gøre sig så uattraktive, at de arabiske slavehandlere ville lade dem være i fred, fordi de ikke længere havde nogen økonomisk værdi som (seksuelle) slaver. Det ville selvfølgelig også være uetisk at lade kvinderne beholde deres smukke udseende, sådan at de kunne nyde godt af de arabiske købmænds handelstalenter; men Rådet finder dog, at den mest uetiske og dermed bedste løsning er den aktive ødelæggelse af kvinders udseende.

UR forventer, at justitsminister Søren Pind vil sætte eventuelle tilbageværende politistyrker ind i kampen for at opnå dette mål.

Flydende færger – et skråplan

Titanic

Scandlines meddeler, at to af deres færger nu kan holde sig flydende frem for at gå til bunds. Uetisk Råd advarer på det kraftigste mod denne udvikling. Hvad kan det ikke føre til, hvis resten af samfundet begynder at bevæge sig i samme retning? Rådet forestiller sig med rædsel den dag, hvor vi har tog, der kan køre (og bremse); militærhelikoptere, der kan flyve; post, der bliver bragt rettidigt ud; tv-journalister, der kan tale rent; skoleelever, der kan læse; og politikere, der kan tænke.

Lad det ikke ske, mener Rådet!

Forskelsbehandling er svaret

Med stor glæde har Uetisk Råd modtaget nyheden om, at der er indført forskelsbehandling af togpassagerer: Da flere højhastighedstog fra Eurostar gik i stå i Kanaltunnelen, blev passagererne beordret til at blive i togene; kun den tyske supermodel Claudia Schiffer blev hentet ud, og skønt den tyske blondine med sine 39 år på bagen efterhånden er noget udslidt og dermed forringet i værdi, er signalværdien alligevel ikke til at tage fejl af, idet de øvrige 2.000 andre passagerer – herunder astmatikere, gravide og på andre måder handikappede folk – blev efterladt i tunnelen i timevis uden mad, drikke eller oplysninger om, hvad der foregik.

Ganske vist er der foreløbig kun tale om fordummende og ubekræftede rygter, men så meget desto bedre, mener Rådet, der ser et stort potentiale i en fremtidig opprioritering af ønskværdige mennesker i transportmæssige og andre sammenhænge; de uønskede individer kan og bør til gengæld fragtes rundt i kreaturvogne, sådan som man gjorde i Tyskland i fortiden, og som man i et vist omfang stadig gør i den sjællandske regionaltrafik.

Mad og drikke bør helt generelt forbeholdes rige og dermed vigtige mennesker, mens handikappede og gravide og lignende grus i det islamiske samfundsmaskineri kun har godt af at komme på kur eller eventuelt på en lille lejrtur. Information om forventede evakueringstider mv. kan der slet ikke være tale om – der er ingen grund til at belemre de mindreværdige mennesker med oplysninger, som de alligevel ikke kan få ind i deres små, overbebyrdede hoveder.