
Et teaterstykke baseret på Anne Franks dagbog skal i USA opføres i en nyfortolkning.
I den nye version har instruktøren, Stan Zimmerman, foretaget enkelte subtile og ubetydelige ændringer. Således handler værket ikke længere om en lovlydig familie, der uden skyld bliver jagtet i deres eget land af en fremmed besættelsesmagt og til sidst sendt i døden i en nazistisk udryddelseslejr – nej, i stedet handler den nye udgave om en gruppe illegale indvandrere, der af de demokratisk kontrollerede immigrationsmyndigheder bliver forsøgt hjemsendt fra det land, som de ulovligt er rejst ind i. Kort sagt er der ikke ændret noget afgørende.
Folkene på Dorie Theater i Los Angeles har heller ikke pillet ved den centrale pointe i Anne Franks historiske værk fra Anden Verdenskrig: nemlig at Donald Trump er rigtig dum.
Uetisk Råds anmeldere, der i lighed med de fleste andre kulturanmeldere ikke har set stykket, tøver ikke med at tildele det 6 ud af 6 mulige jødestjerner.
Som en særlig bonus kan vi løfte sløret for en indlagt sang i stykket. Nazitroppernes oprindelige, klamme sangtekst lød “Der kom en kæmpe nazihær og tog den lille jødemær”, men efter de mikroskopiske ændringer i historiens præmisser lyder teksten nu i stedet: “Der kom en mellemstor gruppe føderale grænsebetjente og anholdt latina-pigen for overtrædelse af de amerikanske immigrationslove”. Som det ses, er ikke engang versemålet ændret.


Uetisk Råd er bestyrtet over, at den såkaldte Sushi-Wang alligevel får lov til
Intet tyder på, at Sushi-Wang er en storkriminel psykopat; dermed lever han ikke op til et af de centrale krav for at opnå fast ophold i Danmark.

I disse dage forlader titusinder af afrikanere og arabere Afrika for at slippe for nød og elendighed og i stedet indføre nød og elendighed i Europa; men mange af dem dør på vejen, når deres skibe går ned, eller når