Tag-arkiv: islam

TDC – under katolsk ejerskab?

Fotos: Massimo Macconi (PD); Martin Lehmann (CC BY-SA 3.0)

Forhenværende statsminister Poul Nyrup Rasmussen (S) redegør i en laaaang og kvalmende etisk kronik for sine bekymringer om spekulationerne angående diverse kapitalfondes overtagelse af TDC.

Uetisk Råd er bekendt med disse såkaldte kapitalfondes planer. Ifølge Uetisk Råds oplysninger vil de i første omgang overvåge almindelige menneskers telefonsamtaler – det være sig en lille “hyggelig” snak med éns mor eller sågar en telefonsælger, som sælger en billigere – og bedre – telefonpakke end TDC. Herfra vil udviklingen gå videre: Al kommunikation skal fjernes fra denne jord, og derfor vil fondene lukke TDC ned. Pengene, som fondene har tjent på blandt andet afpresning af folket, vil gå til den katolske kirke, som dog overvejer at åbne ny telefonisk infrastruktur, således at Kirken kan overvåge den almindelige borger – med det ønskelige resultat in mente: katolsk big brother-isme!

Nu vil den kritiske læser imidlertid spørge sig selv samt Uetisk Råd: Hvordan ved I alt dette?

(Intet svar)

Forbyd kærlighed!

Foto: Adam Jones Adam63 (CC BY-SA 3.0)

En skole i Esbjerg har bevist, at også de vil kærligheden til livs ved at at indføre forbud mod kysseri i skolegården. Uetisk Råd ønsker at gå endnu videre! Med den reaktionære katolicisme som forbillede skal enhver form for kærlighed forbydes. Uetisk Råd finder det derfor helt naturligt, at der skal installeres videoovervågning i folks soveværelser, således at vi kan afsløre og straffe dem, som synder! Herved opnår vi den absolutte utopi: et katolsk/islamisk Big Brother-samfund!

Indlæg nr. 100!

Uetisk Råd kan nu fejre jubilæum, idet igangværende bekendtgørelse er nummer 100 i rækken af friske og sublime meningstilkendegivelser fra Rådets side. Vi vil derfor holde en kæmpe fest, hvor blandt andet medlemmer af Nationaliseringsrådet vil være inviteret (dog ikke Mugabe, da Rådet har et mindre udstående med præsidenten!). Desuden vil der ikke blive spist svinekød, men der vil blive serveret oksekød. – Og intet andet! Grøntsager, adr! Ydermere vil højre- samt venstreekstreme grupper være at finde til vores fest! Vel mødt!

(Festens tidspunkt og sted oplyses ikke af uetiske årsager).

Justering af Straffeloven samt Færdselsloven

Uetisk Råd mener, at både Straffeloven og Færdselsloven i deres nuværende former må betegnes som værende af en utilfredsstillende karakter. De virker ikke efter hensigten i mange tilfælde. Derfor foreslår Uetisk Råd, at vi skal genindføre piskeslag som strafmiddel, således at vi også på dette område kommer til de ligne de glorværdige islamiske lande. Dog skal vi gå yderligere, end vi i hin tid gjorde. Politimanden skal udstyres med en handy, håndholdt pisk, som han (vi ønsker ikke kvindelige betjente, da disse er for blødsødne!) kan bruge i situationer, hvor en forbryder (eller en uskyldig) måtte bryde loven (eller ikke).

Derfor foreslår vi eksempelvis følgende tilføjelser til Færdsels- og Straffeloven (bemærk således, at det første tilfælde bliver en kombineret Færdsels- og Straffelov):

  • § 49, stk. 2.
    Cyklist skal altid holde til højre på den vognbane, der er beliggende yderst til højre i færdselsretningen. Vognbanen ved siden af kan dog om nødvendigt anvendes under overhaling, såfremt denne ikke kan ske til højre.
    Tilføjelse: Såfremt dette ikke overholdes, straffes cyklisten med 39 piskeslag på nøgen ryg.
  • § 183 a.
    Den, som ved ulovlig tvang, jf. § 260, overtager kontrollen over et luftfartøj, skib eller et andet kollektivt transportmiddel eller godstransportmiddel eller griber ind i dets manøvrering, straffes med fængsel indtil på livstid.
    Tilføjelse: Såfremt den tilstedeværende politimand måtte vurdere det for antageligt i den givne situation, kan han ydermere straffe den anholdte (som endnu ikke er dømt ved en retssag!) med 30–70 piskeslag på nøgen ryg.
  • § 63.
    Som vilkår for udsættelsen af fængselsstraf bestemmes, at den dømte skal udføre ulønnet samfundstjeneste i mindst 30 og højst 240 timer. Den fastsatte arbejdspligt skal opfyldes inden for en længstetid, der udmåles i forhold til antallet af arbejdstimer.
    Tilføjelse: Herudover vil det blive fastlagt inden for den pågældende kommune, i hvilken strafferammen fastsættes, at den arbejdspligtige kan blive tilbudt at blive tildelt piskeslag på nøgen ryg i stedet for arbejdstimer; således vil en times arbejde kunne erstattes med 39 piskeslag på nøgen ryg.

Doping snart på vej!

I en artikel i Jyllands-Posten foreslår fremtrædende idrætsforskere, at doping lovliggøres. Som tidligere bekendtgjort er dette også noget, Uetisk Råd bifalder. Lad stofferne fylde de idrætsudøvende folks blod! Sporten vil med al tydelighed blive meget mere underholdende og derved kan man tjene mere på tv-aftaler, tilskuerindtægter, sponsoraftaler osv. Dette sætter vi før mennesker, så denne sætning bekræfter tillige, som tidligere beskrevet, at profit skal skabes uden hensyntagen til mennesket eller til nogen form for værdier (bortset naturligvis fra islamiske værdier og værdien af profit i sig selv!).

Selvom uetisk brug af doping som nævnt vil medføre f.eks. større muligheder for sponsorer mv., skal det ikke glemmes, at Uetisk Råd er imod sådanne samt idræt generelt.

I tilslutning til de andre nævnte fordele ved øget doping-anvendelse kunne også afledte vækst-potentialer: Eksempelvis vil skægtrimmer-industrien få helt nye markeder, når kvindelige idrætsudøvere igen, ligesom i de gode gamle DDR-dage, skal til at holde deres nye ansigtshårvækst i ave.

Ny filosofisk retning

filosofiUetisk Råd har savnet nye filosofiske retninger, som passer til rådets ideologiske ståsted. Alt for mange såkaldte intellektuelle filosoffer lader sig forpurre af tidens tand – og har et positivt syn herpå. Selv eksistentialismen fra det tidlige 1900-tal viste en gængs tillid til mennesket, da denne retning mener, at mennesket er i stand til at varetage et ansvar for at finde meningen med livet (eksistensen) – selvom retningen samtidigt påpeger, at der ikke er nogen mening med livet. Her burde eksistentialisterne i højere grad lægge vægt på, at mennesket er født i en verden uden mening, idet dette kan give mennesker depressive tanker mv.

Den nye retning, kynisk rationalisme, bygger således på flere punkter og livssyn, som Uetisk Råd fuldt ud kan tilslutte sig:

  • Midlet helliger målet. (Hvis midlet anses af den almene folkeopfattelse som værende af negativ art, er dette særligt formålstjenligt for Uetisk Råd.)
  • For at skabe vækst i samfundet kan/skal metoder af “negativ art” tages i brug. (Her har Uetisk Råd givet et par eksempler, som eksempelvis løssalg af våben, som nedsætter arbejdsløshed, krig skaber vækst mm.)
  • Man er villig til at se stort på menneskers ve og vel for at skabe individuelle resultater. (I Uetisk Råd anvendes udtrykket “profit før mennesker” ofte, som beskriver, at hvis vi ønsker at optjene en kapital, som er andres overlegen, må og skal vi drive rovdrift på underansatte. Bemærk: Uetisk Råds medlemmers erhverv er ikke oplyst, da vi af uetiske årsager finder, at almen oplysning om organisationers foretagender kan lede til større gennemskuelighed.)
  • De individuelle resultater opnås kun, hvis ovenstående punkt praktiseres. I den åndelige forstand skal det enkelte menneske opnå en selvforståelse, som overskygger følelser for andre mennesker så som medlidenhed, kærlighed, omsorg mv. (Uetisk Råd opfordrer til radikal liberalisme!) (og had, red.)

Den filosofiske retnings grundlæggere er af uetiske årsager ikke oplyst.

Se en fin farverig grafisk fremstilling:

kynisk_rationalismeEller en kedelig samfundsfagsversion:

kynisk_rationalisme2

Dronningens bog

Efter at en journalist fra Jyllands-Posten har skrevet en bog om dronningen, hvori sidstnævnte udtaler et ønske om, at vi skal give islam et modspil, kan Uetisk Råd ikke andet end at udtrykke vort ønske om en kraftig justering af denne opfattelse. Hvad med at give protestantismen et modspil? Vi mangler samfunds- og kulturberigende elementer, som indgår i islam: I flæng kan nævnes æresdrab, en rettelig underkuelse af kvinder, totalitær tankegang mv.

Uetisk Råd har kun i en vis grad lagt skjul på vort ønske om at katolicere Danmark. Kun igennem denne del af kristendommen kan vi gøre op med den betonhumanistiske tilgang til tingene, som vi har været pint af siden den demokratiske grundlovs indførelse i 1849.

Det bemærkes, at andre former for protestantisme, f.eks. calvinisme, også kunne bruges i denne sammenhæng; Uetisk Råds holdning til valg af statsreligion defineres således ikke (kun) af dogmatik og fordomme, men også en generel overvejelse om, hvad der i højest muligt omfang vil bibringe mennesker ulykke, sorg og fortrædeligheder.