Tag-arkiv: katolicisme

Til kamp mod Da Vinci-mysteriet!

baal_og_brandUetisk Råd har tidligere støttet den katolske (og (i hvert fald tidligere) Franco-relaterede og dermed eftertragtelsesværdige) organisation Opus Dei i dennes kamp imod Dan Browns kvindeforherligende og kætterske bog “Da Vinci-mysteriet”, hvori Opus Dei optræder som skurk. Bogen er nu blevet til en film, og i denne forbindelse udtaler en talsmand fra Vatikanet – tidligere næstkommanderende i Troslærekongregationen (tidligere kendt som Inkvisitionen!) – en opfordring til at boykotte filmen. Uetisk Råd kan kun udtale sin skarpeste fordømmelse af denne boykot-opfordring, idet Rådet anser denne som bevis for, at Vatikanet og den engang så handlekraftige og dejlige Inkvisition er blevet slappe og ukampdygtige som en gammelmandspenis.

Rådet opfordrer til at overhøre den vage opfordring til simpel boykot og ønsker i stedet langt mere effektive midler taget i brug: Bål og brand! Lad flammerne opsluge det kætterske skrift! Lad ildens luer fortære filmrullerne! Lad plakaterne smage helvedes hede! Lad kætterne blive til aske! Brænd! Fortær! Flam! Tilintetgør! Byg! Grav! Dræb!

Da Vinci-mysteriet

inkvisitionUetisk Råd vil på linje med katolske sammenslutninger rundt omkring fordømme Dan Brown og romanen “Da Vinci-mysteriet” til evig død og pine. Ganske vist er bogens idé god nok, idet den fylder de mange millioner læsere med opspind og uunderbyggede påstande om kristendommen, men da organisationen Opus Dei (“Guds Værk”), der i øvrigt har Franco-forbindelser, optræder som skurkene i bemeldte roman, kan Uetisk Råd alligevel ikke støtte bogen. Opus Dei har taget til genmæle – og Uetisk Råd bakker selvfølgelig vore sjælefrænder op! Vær hilset, oh du store mammaliske mammut!

Enevælden bør genindføres

Enevældens indførelse i 1660 var et positivt tiltag fra kongens side. Desværre mistede vi den katolske kirkes indflydelse i Danmark ved Reformationen i 1536, og den protestantiske kirkes tilstedeværelse blev derved en kendsgerning i vort kongerige. Derfor var det godt, at en så human kirkeinstitution blev frataget magt og indflydelse ved enevoldsregimets indførelse.

Hvad der imidlertid gik galt, grueligt galt, var Grundlovens indførelse i 1849, som gradvist indførte demokratiet. Derved mistede vi altså en enevældig konge, som kunne styre landet med hård, fast hånd. Dette har mange unge mennesker i dag brug for, da vort liberale samfund lærer disse, at vi skal leve i tolerance og fred. Uetisk Råd mener derfor, at enevælden skal genindføres og Dronning Margrethe skiftes ud med Mugabe.

Fodboldklubber

Uetisk Råd kan intet andet end at opfordre den uetiske fodboldfan til at støtte følgende klubber:

  • Dynamo Berlin
    Grundlagt som fodboldklub for Stasi-agenter under DDR-regimet.
  • Lazio
    Klubbens fans er berygtede verden over for deres højreradikale fremtoning.
  • AC Milan
    Klubbens ejer er Silvio Berlusconi, som Uetisk Råd gerne ser som opkøber af TV2.
  • Millwall
    Klubbens fans er blandt de mest berygtede i Storbritannien. Millwall er derudover et af de mest kriminelle kvarterer i London.
  • Cardiff City
    Den walisiske klubs tilhængere overgår de engelskes “grusomheder”.
  • Celtic FC
    Skotsk, katolsk klub fra Glasgow. Strides hvert år med den protestantiske klub Rangers FC, som også er fra Glasgow. Had er med andre ord fremherskende.

Ny filosofisk retning

filosofiUetisk Råd har savnet nye filosofiske retninger, som passer til rådets ideologiske ståsted. Alt for mange såkaldte intellektuelle filosoffer lader sig forpurre af tidens tand – og har et positivt syn herpå. Selv eksistentialismen fra det tidlige 1900-tal viste en gængs tillid til mennesket, da denne retning mener, at mennesket er i stand til at varetage et ansvar for at finde meningen med livet (eksistensen) – selvom retningen samtidigt påpeger, at der ikke er nogen mening med livet. Her burde eksistentialisterne i højere grad lægge vægt på, at mennesket er født i en verden uden mening, idet dette kan give mennesker depressive tanker mv.

Den nye retning, kynisk rationalisme, bygger således på flere punkter og livssyn, som Uetisk Råd fuldt ud kan tilslutte sig:

  • Midlet helliger målet. (Hvis midlet anses af den almene folkeopfattelse som værende af negativ art, er dette særligt formålstjenligt for Uetisk Råd.)
  • For at skabe vækst i samfundet kan/skal metoder af “negativ art” tages i brug. (Her har Uetisk Råd givet et par eksempler, som eksempelvis løssalg af våben, som nedsætter arbejdsløshed, krig skaber vækst mm.)
  • Man er villig til at se stort på menneskers ve og vel for at skabe individuelle resultater. (I Uetisk Råd anvendes udtrykket “profit før mennesker” ofte, som beskriver, at hvis vi ønsker at optjene en kapital, som er andres overlegen, må og skal vi drive rovdrift på underansatte. Bemærk: Uetisk Råds medlemmers erhverv er ikke oplyst, da vi af uetiske årsager finder, at almen oplysning om organisationers foretagender kan lede til større gennemskuelighed.)
  • De individuelle resultater opnås kun, hvis ovenstående punkt praktiseres. I den åndelige forstand skal det enkelte menneske opnå en selvforståelse, som overskygger følelser for andre mennesker så som medlidenhed, kærlighed, omsorg mv. (Uetisk Råd opfordrer til radikal liberalisme!) (og had, red.)

Den filosofiske retnings grundlæggere er af uetiske årsager ikke oplyst.

Se en fin farverig grafisk fremstilling:

kynisk_rationalismeEller en kedelig samfundsfagsversion:

kynisk_rationalisme2

Pave Benedikt XVI

Et himmelråbende glædesbrøl opstod spontant, da nyheden om konklavets valg af kardinal Joseph Ratzinger nåede Uetisk Råds lokaler. Paven har en glorværdig fortid i et berømt tysk spejderkorps, og er om muligt endnu mere konsekvent i sin fortolkning af Guds ord – en god leder fra et godt land. Den nye pave fordømmer blandt andet homoseksualitet, er varm fortaler for cølibatet samt stærk modstander af kvindelige præster. Uetisk Råd kan således få opbakning til vore diskussioner af fremtidens samfund, og det glæder Uetisk Råd endnu mere, at den nye pave synes at sætte handling bag ordene, eftersom han i kraft af sit engagement i datidens Tyskland har erfaring med uetik i modsætning til adskillige betonhumanister i kirkesamfundet.

Et rådsmedlem har fremsat følgende mindretalsudtalelse:
Jeg må i denne sag om den nye pave erklære mig uenig med det øvrige råd. Jeg mener, at den nye pave er ALT for for blødsøden og inkonsekvent; han vil jo fx ikke gå ind for mord og/eller et nyt korstog. Jeg blev midlertidigt glad for at høre, at et tidligere Hitlerjugend-medlem og soldat for Det Tredje Rige skulle være ny pave; dernæst blev jeg skuffet, for det var nemlig lovpligtigt for unge drenge at være med i Hitlerjugend, ligesom han deserterede fra tyske hær. Alt dette kommer jo til at betyde, at vi ikke kan se frem til at opleve et jernkors hænge på pavedragten eller en genåbning af Hitlerjugend under den katolske kirke.

(Uetisk Råd kan desuden kun betragte den nye paves fortid som leder af Troslærekongregationen som en positiv faktor, idet denne kongregation blot er et moderne navn for den gamle, hæderkronede Inkvisition!)

Dronningens bog

Efter at en journalist fra Jyllands-Posten har skrevet en bog om dronningen, hvori sidstnævnte udtaler et ønske om, at vi skal give islam et modspil, kan Uetisk Råd ikke andet end at udtrykke vort ønske om en kraftig justering af denne opfattelse. Hvad med at give protestantismen et modspil? Vi mangler samfunds- og kulturberigende elementer, som indgår i islam: I flæng kan nævnes æresdrab, en rettelig underkuelse af kvinder, totalitær tankegang mv.

Uetisk Råd har kun i en vis grad lagt skjul på vort ønske om at katolicere Danmark. Kun igennem denne del af kristendommen kan vi gøre op med den betonhumanistiske tilgang til tingene, som vi har været pint af siden den demokratiske grundlovs indførelse i 1849.

Det bemærkes, at andre former for protestantisme, f.eks. calvinisme, også kunne bruges i denne sammenhæng; Uetisk Råds holdning til valg af statsreligion defineres således ikke (kun) af dogmatik og fordomme, men også en generel overvejelse om, hvad der i højest muligt omfang vil bibringe mennesker ulykke, sorg og fortrædeligheder.

Pavens død

Uetisk Råd modtog med stor sorg nyheden om pavens død. Det vil unægtelig blive svært at finde én, som i den grad kan bidrage til udbredelsen af HIV og AIDS og på korrekt vis oplyse op til 1,5 milliarder mennesker med undertrykkende/gavnende dogmer omkring den rette livsførelse samt skabe gode rammer for pædofile mænd, som i guds navn kan indføre livets målestok i de små kirkebørn…

Pædofili; opdragelse og økonomi

På baggrund af Uetisk Råds udtalelse vedr. katolske præster og disses ret/pligt til ganske lovformeligt at opdrage børn ved hjælp af overgreb og skamfering er Rådet nået til enighed om, at pædofili bør legaliseres. Dette vil betyde, at præsterne ikke længere skal bære den tunge opdragelsesbyrde helt alene, idet forældre og udefrakommende også kunne tage aktivt del i den nye opdragelsesmetode. Samtidigt kunne der oprettes en ny form for turisme, der hidtil kun har været anerkendt i Sydøstasien. Og dette ville unægteligt give lidt flere kroner i statskassen. Uetisk Råd anbefaler derfor justitsministeren straks at ændre loven, således at dette kan finde uanfægtet sted.

Katolske præster

Den amerikanske katolske kirke er blevet rystet af en lang række af pædofili-sager, hvor præster er blevet anklaget for at have udnyttet små børn. Det er en kendsgerning, at voksne mennesker som selv er blevet udnyttet seksuelt som børn, ofte får et forskruet sexliv og dermed også et dårligt familieliv (hvis overhovedet noget familieliv). Som Uetisk Råd er bekendt med, er børnefamilier enormt dyre for staten, og vi er således naturligvis på præsternes side i disse sager.

Uetisk Råd ønsker derfor at opgradere den ret svage danske protestantiske kirke til en altoverskyggende katolsk kirke for at sikre, at vores børn bliver opdraget på korrekt vis. Denne nye kirke bør i øvrigt være politisk hovedsæde i det diktatur-sognestyre, som Rådet så rigtigt beskriver i indlægget om kommunesammenlægningen fra d. 23. marts 2005.

Uetisk Råd anbefaler desuden, at præster skal have juridisk immunitet, så de kan få frie hænder for børneopdragelsen.